Monique’s Mening: Goddelijke Paris en Pamela

Nou gedraagt Paris Hilton zich eens een keer voorbeeldig en krijgt ze nog een hoop commentaar. Het is ook nooit goed. Heel Brazilië is gestruikeld over de Devassa bierreclame, waarin Paris heel sensueel een koel blikje bier tegen het – geklede – lichaam houdt. Het kan aan mijn beperkte inzicht liggen, maar is Brazilië niet het land van de strakke gebruinde lijven, de minuscule bikini’s en het uitbundige carnaval in Rio de Janeiro, waar men aan één stuk door uitdagend met borsten en billen schudt? Het land waarin zowel mannen als vrouwen het verleiden tot kunst verheven hebben? En datzelfde land heeft commentaar op deze reclame? Tikje hypocriet als je het mij vraagt. En wat mij mogelijk nog meer verbaasd heeft in deze, is dat er niemand ook maar met een woord rept over de échte boosdoener: de voyeuristische overbuurman die Paris bespiedt en fotografeert.

Het lijkt goddomme de Katholieke kerk wel! Die praten ook recht wat krom is en vice versa. Want wat er zich binnen de muren van de Katholieke kerk jarenlang heeft afgespeeld – seksueel misbruik van onschuldige jongetjes en meisjes door hitsige broeders – daar wordt krampachtig over gezwegen, terwijl ze voortdurend anderen veroordelen en met het vingertje wijzen. Zo is er de afgelopen weken de nodige commotie ontstaan rondom homo’s die niet ter communie mochten gaan. Puur en alleen vanwege hun seksuele geaardheid. Dat is immers een ziekte, volgens de paus. De Katholieke kerk is de weg behoorlijk kwijt, als je het mij vraagt. Het houdt krampachtig vast aan starre, verouderde inzichten. Als jong meisje is mij ooit geleerd, dat God alles weet en ziet. Niet bepaald een gerustellende gedachte vond ik dat, maar goed…  Stél dat het zo is, dat God alles ziet, waarom heeft hij zijn rechterhand op aarde – de Paus – dan ziende blind gemaakt? Daar begrijp ik werkelijk helemaal niets van.

Waar ik wél begrip voor heb, is voor die man in de reclame van Crazy Domains, die tijdens een saaie vergadering fantaseert over Pamela Anderson en een al even mooie koffiejuffrouw. Wat ik dan vervolgens weer niet zo goed snap, is de commotie rondom deze zogenaamde ‘vrouwonvriendelijke, seksistische’ reclame. Tuurlijk, de reclame is erg suggestief. Je moet wel heel ‘onbevlekt’ zijn, om niet te begrijpen wat die witte substantie voorstelt, die de dames over zich heen krijgen. Maar het is toch niet nieuw dat het vrouwelijke lichaam ingezet wordt als middel, om de verkoopcijfers op te krikken? Denk eens aan auto-, parfum-, ondergoed- en drankreclames? Tegenwoordig zijn er trouwens ook genoeg mannelijke modellen die de vrouwelijke fantasie stimuleren en precies daarom ingezet worden in reclames. Seks sells nou eenmaal. Oók in Australië. Toch hebben de Aussies het voor elkaar gekregen dat de bewuste reclame met Pamela in de hoofdrol, niet meer wordt uitgezonden. En dat vind ik ook weer hypocriet. Want de overwegend Christelijke bevolking in Australië zou toch moeten weten, dat verleiding al zo oud is als de mensheid zelf.

Het is allemaal de schuld van Adam en Eva.

Over Monique:
RTL Boulevard is voor haar wat het journaal voor anderen is, maar roddelbladen leest ze alleen bij de kapper. Monique leest, kijkt en verwondert… Vanaf de zijlijn volgt ze de hysterische perikelen in showbizzland en het lief en leed van de sterren vormen een onuitputtelijke bron van inspiratie voor haar columns. Haar observaties zijn scherp, haar mening is duidelijk. Soms doopt ze haar pen in gif en veegt ze genadeloos de vloer aan met de celebs en hun gedrag. Maar meestal serveert ze haar columns met een flinke portie zout, gelardeerd met een dosis nuchterheid en maakt ze het geheel af met een saus van humor. Lees eerdere columns van Monique voor Glamourblog.nl hier.

Lees ook:Monique’s Mening: Sha-la-lie, dat wordt ‘m nie
Lees ook:Monique’s Mening: Sekstapes
Lees ook:Paris Hilton’s sexy bierreclame toch verboden!
Lees ook:Ook Monique weet niet waar Jan des Bouvrie is
Lees ook:Monique’s Mening: Paparazzi

8 Reacties // Reageer

8 thoughts on “Monique’s Mening: Goddelijke Paris en Pamela

  1. Anton

    Ooit zei iemand eens tegen mij, ik geloof wel in God maar niet in zijn grondpersoneel….. en oh wat vind ik dat een waarheid!

    Verder heb ik de pest aan dit soort bemoeizucht en ben het dus helemaal met je eens! Laten de mensen zich eens druk maken over echte problemen. En oh btw Pinochet, Videla en Amin kregen zonder problemen een hosti heb ik begrepen, hoezo de omgekeerde wereld?

      /   Reply  / 
  2. Kim

    Groot gelijk! Het is juist een hele mooie reclame. achja.. Nu kunnen we lekker blijven kijken naar de (gruwelijk irritante) ”sensodine iso active” reclames!
    Ik zie toch liever een Paris hilton met haar Devassa ;)

    Liefs Kim

      /   Reply  / 
  3. Lydia

    Je hebt groot gelijk Monique, jij zegt hardop wat de meesten vaak alleen maar durven fluisteren! Goed gedaan!

      /   Reply  / 
  4. Patrick

    Ik begrijp de reacties ook helemaal niet. Met name het eerste filmpje is behoorlijk kuis. Seks sells, dat is een waarheid als een koe. Veel mannen laten zich verleiden door schaars geklede vrouwen in commercials. Bewust of onbewust. Of door te mooie vrouwen in commercials. Again, bewust of onbewust. Ik ook.
    Mannen worden graag geprikkeld. Ik herinner me nog een reclame van AXE een aantal jaren terug, waar een verleidelijke vrouw de man uiteindelijk onder de oksel kuste, dat scheen een marketingtechnische stunt te zijn.

    Het tweede filmpje is inderdaad zeer suggestief. Maar ik denk ook weer erg effectief als je mannen wil benaderen. Veel mannen vinden in het einde van een seksfilm het erg opwindend als gebeurt wat suggestief hier gebeurt. Dat vind ik in dit geval wel redelijk vrouwonvriendelijk en heb ik ook begrip voor.

    Maar het blijft duidelijk. De slotsom blijft seks sells. Zelfs in de seksindustrie. Daar gebruikt men ook verleidelijk (gemaakte) dames op bladen en producten, omdat het de verkoop boost. Ook de meiden achter de ramen of in bordelen zullen zich verleidelijk moeten kleden willen ze klanten trekken, but they actualy sell sex. Dus dat is wel weer wat anders.

      /   Reply  / 
  5. Monique

    @ Anton: mooie opmerking over dat grondpersoneel!
    @Kim:ik kan inderdaad ook nog wel een aantal reclames opnoemen waarvan mijn nekharen overeind gaan staan. Geef mij dan maar die Paris reclame, die is veel leuker!
    @ Patrick: ik vind wel dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen ‘gewone’producten voor de verkoop of producten uit de seksindustrie. Dat laatste is natuurlijk een verhaal apart.

      /   Reply  / 
  6. Patrick

    Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar de rest van de boodschap staat.

      /   Reply  / 
  7. Angelique

    Super-uitsmijter, ik vond ‘m weer leuk!

      /   Reply  / 
  8. Anton

    Nuer steeds meer bekend wordt over het in de doofpot stoppen van al deze onverkwikkelijkheden, vind ik dat het grondpersoneel gewoon moet worden afgeschaft!

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>