Joop Braakhekke dreigt Vinden.nl met rechtszaak


De Nederlandse zoekmachine Vinden.nl is door Joop Braakhekke gesommeerd per direct te stoppen met het gebruik van de naam Joop Braaklekker in haar reclamecampagne. Daarnaast eist de televisiekok een schadevergoeding van € 25.000,-

Onlangs is Vinden.nl een reclamecampagne gestart, waarin verschillende personages zoeken met Vinden.nl. In commercials op diverse landelijke radiostations en in reclame-uitingen in dagbladen en op het internet wordt daarbij onder andere gebruik gemaakt van het personage Joop Braaklekker. Daarnaast spelen nog vijf andere personages een rol in de reclamecampagne van Vinden.nl.

Bij monde van zijn advocaat  heeft Joop Braakhekke aangegeven de reclame-uitingen onrechtmatig te vinden. Hij dreigt naar de rechter te stappen indien Vinden.nl niet stopt met het gebruik van de naam Joop Braaklekker. Ook eist hij een schadevergoeding van € 25.000,- .

Vooralsnog is Vinden.nl niet van plan gehoor te geven aan de eisen van de televisiekok. Directeur Jan-Willem Tusveld:  “Naar onze mening brengt het gebruik van de naam Joop Braaklekker in deze campagne geen schade toe aan Joop Braakhekke. Het is grappig bedoeld. We gebruiken meerdere personages in onze campagne en iedereen begrijpt natuurlijk wel dat Joop Braakhekke hier zelf niets mee te maken heeft”.

Foto: Angel Mulder

Lees ook:Vinden.nl stopt met persiflage BN’ers
Lees ook:Kate Moss is het nieuwe gezicht van Dior Addict
Lees ook:Suit Supply campagne mag blijven
Lees ook:Pupa partner Joop van den Ende
Lees ook:Na Suit Supply nieuwe rel om billboards!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>