Rob Heilbron wint ‘Marketing of the Year Award’

Tout bekend Nederland trok zaterdagavond 18 december door het barre winterweer naar Amsterdam, waar de jaarlijkse PC Hooftstraat Awards werden uitgereikt. Rob Heilbron, de marketing-directeur van het succesvolle Nederlandse lingeriemerk Sapph, won de prijs voor Marketing of the Year 2010.

“Eindelijk gerechtigheid” grapt de gelukkige winnaar snedig. Uit handen van twee Sapph-topmodellen, Yelena Petrova en nieuweling Melissa Sneekes, ontving Rob Heilbron, die 25 jaar geleden O’Neill groot maakte, de prijs voor Marketing of the Year 2010 in handen. De award kreeg hij voor de baanbrekende campagnes van Sapph, het snelst groeiende lingeriemerk van Europa, dat zijn naamsbekendheid grotendeels te danken heeft aan de manier van marketing voeren.

“Die manier getuigt van lef”, aldus jurylid Christian Houkes van Stichting Positief Nederland. Ook prijst de jury, waarin veel modejournalisten zitting hebben en die wordt geleid door Phia Baruch (oprichtster van de Couture Krant) de manier waarop Rob Heilbron bekende Nederlanders aan zich weet te binden, of het nu gaat om Olympisch Goud-winnares Inge de Bruijn, actrice Fajah Lourens of K-1 fighter Remy Bonjasky.
Houkes: “Heilbron laat zich niets vertellen door dure reclamebureaus. Hij bedenkt al zijn marketing zelf. Dat is knap. Hij is dan ook een ondernemer pur sang, die creativiteit hoog in het vaandel heeft staan en er bovendien niet voor terugdeinst te knokken tegen de gevestigde namen in de Nederlandse modewereld, en dan weet iedereen wel wie ik bedoel.”

Rob Heilbron reageert: “Ik weet dat de reclame-wereld niet altijd even blij met me is. Begrijpelijk, als je het allemaal zonder reclamebureaus doet, dan zullen ze je geen Gouden Loekie geven. Ik dacht in mijn geval eerder aan een ‘Gouden Sloerie’. Maar de feiten liggen er. Als je in één jaar tijd een merk op de kaart zet dat iedereen kent, dan heb je iets goeds gedaan. Dat ik dat al een keer eerder heb gedaan met O’Neill, geeft alleen maar aan dat het geen toeval is. Inmiddels pakken zelfs C&A en Hunkemöller mijn brutale manier van reclame maken op. Dat het succes van Sapph grotendeels stoelt op marketing, wil niet zeggen dat het product niet belangrijk is. In feite kan iedereen een mooi product maken, maar niet iedereen kan het in de markt zetten. Maar ik ben wel blij dat mijn partner Cor van Schoonhoven de product-kant van Sapph doet, hij zorgt er voor dat de mooie Sapph-collecties in miljoenen stuks over de toonbank gaan en dat is niet alleen een mega klus, maar een top-prestatie. Daarom zijn we een Topteam!”

Foto: Reinder Weidijk

Lees ook:Amsterdam Fashion Awards uitgereikt in Amsterdam
Lees ook:Sapph App te sexy voor Apple
Lees ook:Opnieuw uitstel vonnis lingerie-oorlog
Lees ook:Joel Geleynse in boxer op billboards
Lees ook:Rechters in de knoop met BH-bandjes

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>